Asistență pentru Agentia Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) în implementarea reformei sistemului de control ex-ante. Principalele activități în care ININ a oferit sprijin au fost:
- Instruirea personalului ANAP în aplicarea de noi instrumente și metode de verificare ex-ante, precum și asupra principiilor și tehnicilor de management a proiectelor și contractelor;
- Desfășurarea de ateliere de lucru pentru managementul schimbărilor / conștientizare cu alți factori interesați importanți (de exemplu, autorități contractante mari, organisme de control);
- Sprijinirea ANAP în transferul / recrutarea personalului suplimentar pentru Direcția de Conciliere.
Rezultatele proiectului:
Ateliere de lucru și training-uri pentru membrii DG ANAP Ex-ante în diverse categorii de achiziții publice (servicii intelectuale / non-intelectuale, bunuri standard, etc.) privind caracteristicile generale ale sectoarelor identificate, inclusiv dinamica industriei, așteptările și comportamentele operatorilor privați, așteptările și comportamentele autorităților contractante, probleme și provocări esențiale, tendințe și repere ale industriei, greșeli comune în timpul procesului de achiziții publice, factori principali care afectează calitatea și costul rezultatului / produselor / serviciilor, distribuția principalelor riscuri între părțile contractante, aspecte principale care trebuie verificate în documentația de atribuire.